Hala TSK envanterinde Bulunan G-3 Piyade Tüfegi Heckler & Koch G3

3 05 2008

Bu silah Hala Türk Silahlı Kuvvetleri envanterinde anlatmama gerek yok eyer askerliginizi yaptıysanız veya silahlar konusunda bilginiz varisebu silahı tanımışınızdır.Şimdi bu tanıdıgınız G3 piyade tüfegi hakkında yorumlarınızı bekliyorum…

About these ads

İşlemler

Information

21 responses

28 06 2008
Yusuf Dem

7.62 mm çapında mermi atan müthiş bir silahtır. ilk kez 1975 yılında G3 ile tanıştım. Birliğimize G3 leri getirdiler, ilk kez ambalajlarını açarak zimmetlediler hepimize. Daha önce çoban sopası gibi Kırıkkale piyade tüfeklerimiz vardı. Çeyrek asırdan daha fazla zaman geçti ama G3 ler hala gözde silahtır.

21 07 2008
kadır

anlatılmaz yasanır desem yerıdır cok guclu bır sılah ve muhtesemde ak47 keleş yanında halt etmısıdr e dıger hafıf makınelıler yarısamaz bence bır cogunu kullandım ama bunun gıbısı yok

26 07 2008
DENİZ

artık miadını doldurmuş berbat bir silah bu silah tsk ya yakışmıyor

8 10 2008
ulaş

bence günümüz teknolojisinde g3 piyade tüfeğinde zamanı geçmiştir sene 83 silahını kullanıyorduk atış yapmıyordu

18 10 2008
alper

oooooooooooooooo

yyyeah

23 11 2008
mustafa

ben rizeliyim cok kullandım askerde güzel yanı tesirli ve iyi vurması kötü yanı nazlı gelingibi en ufak tozdan nem kapması ve calışmaması keleşten iyidir ama miladı doldu

11 12 2008
ali

ewet ordumuza yakısmıyor em 16iyi silah silah üretiminde dünya100.olmusuz ne ayıp etrafımız düşmanlar sarılı we biz 100. olmusuz

6 05 2009
erkan

g3 kullanmak ustalık ister. tek kötü yanı budur.bakarsan yolda bırakmaz.ondan istediğini misliyle yerine getirir.tek tek ve nokta atışlarda sınıfındaki hiçbir silahla kıyaslamam bile.buna M 16da dahil.modelle değilde özelliklerine bakın lütfen

12 12 2008
denizcan 27

g3 bugüne kadar gelmiş geçmiş rn iyisidir bence

21 03 2009
şeref

belki bu silah ların vadesiz dolmuş olabilir .
BiZİM MAKİNA KİMYA ENDÜTRİSİ NE SİLAHLAR ÜRETİ O BİLİYOR MUSUNUZ
BU SİLAHLARA MODERNİZASYON YAPIYORLAR. YA DA YENİ G3 LER ÜRETİYORLAR. BİR SÜRÜ TESTTEN GEÇİRİYORLAR. SİLAH TESTLERDEN BAŞARIYLA GEÇERSE TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNE TESLİM EDİYORLAR. BU SİLAHI ÜRETEN SİLAHSAN VE MKE DİR. BİZ BAŞKA SİLAHLAR DA YAPIYORUZ .
OBÜSLER VAR YA HANİ BAZILARI DAĞLARI TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ BOŞU BOŞUNA BOMBALIYOR DİYEN VAR . BU OBÜSLERİN BİR SÜRÜ ÖZELLİĞİ VAR. PANTER ADLI OBÜS ARABA GİBİ DİREKSİYONU VAR VE SÜRÜLEBİLİYOR. AYAKLARI AÇILIP BİR YERE SABİTLİYOR . AYAKLARINDAKİ TEKERLEKLER YUKARIYA DÖNÜYOR . BU ÖBÜSLER DAĞLARI BOŞU BOŞUNA BOMBALAMI YOR. BU OBÜSLERİN TAMAMI TÜRK MÜHENDİSLER TARAFINDAN YAPILIYOR. DÜNYADA HER OBÜS SÜRÜLMÜYOR. VİDEOSUNU İZLEYİN. DÜNYADA Kİ İLK SIRALARA GİRİYOR BU OBÜSLER.
BİZ GELİŞMEKTE OLAN BİR ÜLKEYİZ SİZE ÖNEMLİ KURUMALRIN ADLARINI VEREYİM.
SİLAHSAN,MKE ,ASELSAN ,HAVELSAN,ROKETSAN İŞBİR ELEKTRONİK BUNLARI BİR ARAŞTIRALIM. KENDİMİZE BİZ BİR ŞEY YAPMIYORUZ DIŞARIDAN ALIYORUZ DEMEYELİM. LÜTFEN BELKİ BAZI ARAÇLARI DIŞARIDAN ALIYORUZ AMA KENDİMİZİN YAPTIĞI YERLİ ARAÇLAR ÇOOOK.

13 04 2009
bordo bereli

tsknın elinde bulunan silah sadece g3 degildir gerektiginde degişik marka ve modeldeki silahlar depodan çıkarılacaktır kaç kişimiz biliyorki istanbulda 27 adaet yeraltı cephanesi var bir komutanınıza sorun komutanım neden obüsler yada diger mermileri kullanıoruz miladı doldu diye kullanılıyor boş yere harcanmıyor tsknın en ileri düzeyde silahları var ama kullandırılmıyor

16 04 2009
nil

bende böle deli bi makina istiyorum veee hala araştırmadayım

17 05 2009
SeRCan şfK 359

izindeym suan G3 mükemmel bi silah atışlarda 9da / 9 yaptım mükemmel ötesi bir silah ama mp5 i deişmem ama parcalayıp takması 50sn:):)

19 06 2009
Alperen

G-3 piyade tüfeği diğer arkadaşların söylediği gibi gerçekten güçlü bir tüfektir.Tek handikapı arazi şartlarında toza dayanamamasıdır.Onun dışında G-3’ün mermisini yiyen adamın ayağa kalkması çok zordur.Namludaki yiv adedi diğer silahlardan fazla olduğu için hedefte yaptığı tahribat korkunçtur.Yaralama şansı pek olmayam öldürücü bir silahtır.Bu nedenle Avrupada kullanımı benim bildiğim kadarıyla yasak.

22 08 2009
kemal

beyler bu silahı çok kullandım em 16 kullandım kıyaslanmaz g3 mükenmel bir silah ama biraz yenilenmesi gerekir dipçigi el kundagı tetik tertibatı degişmeli silahın menzili mermi çapı namlu uzunlugu harika yenilik ŞAR
T

23 08 2009
dizırt iygıl

bu g3 var ya minicik oluyor giriş deliği çıkış deliği bir karış.bu özellikte başka silah yok.kola gelse kolu koparır bacağa gelse bacağı kopartır atar.karında yana yana iki mermi gelse adamı ikiye böler alimallah.kral silah helal olsun.saygılar

30 08 2009
murat

G3 piyade tüfegi kesinlikle kral bir silahtır sınıfında hic bir silah onunla yarısamaz yeterki bakımını yap sen tüfege bak o sana harikalar yaratsın ne keles nede M16 onunla yarışamaz G3 bence türk silahlı kuvvetlerine yakısıyor ama biraz yenilenmesi lazım gibi

19 09 2009
erhan

ben dizırt iygıl arkadaşıma kısmen katılmıyorum söylediklerinin “bu özellikte başka silah yok” kısmı kesinlikle yanlış yahu sen çocuk mu kandırıyorsun birşeyler öğren de gel rusların 1. ve 2. dünya savaşında kullandıkları Mosin-Nagant adlı silah ta aynı özelliği gösteriyor winchester ;1800 lerin silahı o da aynı özellikte. lütfen arkadaşlar bu yazıları bilmeyen arkadaşlar okuyor onların bildiklerini çarpıtmayalım bir de TSK ya 5.56 mermi kullanan bir silah şart M4A1,H&K416,Steyr Aug,Famas gibi silahlar bu tür mermi kullanır.şimdi siz bana ne gerek var diyebilirsiniz fakat TSK nın envanterine soktuğu hatta genel piyade tüfeği yapacağı H&K33 BİLE 5.56 Fakat TSK H&K33ten vazgeçti ve yine 5.56lık mermi kullanan yüzde yüz Türk malı bir silah olan Mehmetçik-1 i üretmeye karar verdi

19 09 2009
dizırt iygıl

neyine katılmıyorsun erhan abim. o mosin-nagantta var dediin özellik yiv-set olmasın.Ama 7.62lerde herhalde o yiv-set yokki bir abimiz 5.56larda mermi hedefin içinde takla atarak gider dağıtır,7.62ler deler geçer demişti.

11 10 2009
Arsenic

Bende bitliste yaptim askerlgi. Bu silahla bi mazim bile var etkli bi silah ama yukarda soylendigi giibi TSK ya yakısmıyor asker dagda tasta bunla gezemiyor 4.200 ilerledikce taşıdıkca 10kilo oluyor + olarak silah tutukluk yapmaya mehilli özen istiyor AK-47 demsiler rus yapimi bu sila PKK itlerinin elinde ve baskinlarda bulunan silahlari bi gorseniz leş gibi ama adamlar bunlarla bize mermi sıkıyor bu durumda G3 olsa tetige bile basamazsin. 30m ye kadar ki olan hedeflere parcalama koparma etkisi yoktur silahin cekirdek tam hiz ve dönme saffasini alamadigindan parcalama yapmaz fakat dogru olan sigara izmariti kadar ufak bi giris deliği ve bi insan avucu kadar bi yara acarak cıkıyor emin olabilirsiniz bunu ben yasaadim Gözlerimle gordum buna dayanarak soyluyorum ……….

14 11 2009
uzman

g3’ler ilk imal edilirken alman keskin nişancı silahı olarak düşünüldü fakat çoğu kişinin bildiği gibi sadece tsk’da eğitim tüfeği olarak kullanılmalıdır,100 metreden 10cm betonu delen bu silah dağda çok iş görmez bence operasyonlarda daha hafif (taşıma açısın dan) ve tesirli profersyönel ekip kullanılmalı dır

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s




Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: